joi, 7 februarie 2013

Review Far Cry 3

Trebuie sa recunosc ca de la inceputurile seriei Far Cry nu am fost deloc impresionat de acest shooter, in timp ce multi au ramas uimiti de grafica pe care o ofera primul joc al seriei. Primul titlu din seria Far Cry a fost creat de cei de la Crytek, si fiind primul lor proiect, lipsa de experienta in domeniul acesta s-a resimtit puternic.

Revenind in zilele noastre, seria este sub aripa celor de la Ubisoft care au facut o treaba destul de buna       creand urmatoarele titluri ale seriei.
Far Cry 3 nu se remarca prin fir narativ sau poveste, dar ceea ce are in dotare este de ajuns sa tina jucatorul in tensiune, determinandu-l astfel sa termine campania single-player.

Personajul principal este Jason Brody, un "baiat de bani gata", care, impreuna cu prietenii si fratii sai este rapit de pirati in timpul unei vizite intr-un arhipelag de insule tropicale. Jason reuseste sa evadeze si misiunea lui este sa isi salveze rudele si prietenii din mainile piratilor, fiind nevoit sa se alieze cu bastinasii pentru a fi capabil sa se lupte cu rapitorii.

Rolul principal din Far Cry 3 este adjudecat de gameplay, si de varietatea jocului, povestea fiind pe planul doi. Desi la baza este un shooter , Far Cry 3 reuseste sa implmenteze elemente din diferite jocuri, oferind momente de explorare, de platforming sau stealth, in unele cazuri facand acest lucru mai bine decat in jocurile  din care se inspira.

Jucatorul este liber sa aleaga sa urmeze firul principal al povestii sau sa exploreze insulele asa cum doreste.Continuând tradiţia Assassin's Creed, insulele sunt împânzite de avanposturi ale piraţilor, pe care Brody le poate ataca şi cuceri, deblocând astfel misiuni secundare suplimentare şi puncte de fast travel. Din nou îşi face apariţia diversitatea: atacurile pot fi realizate "pe faţă", bazându-te pe puterea de foc a arsenalului propriu, sau furişându-te.

Spre deosebire de misiunile opţionale (care implică obiective ceva mai generaliste de genul găsirii de obiecte sau personaje dispărute, participării la cursele contratimp etc.), misiunile legate de poveste sunt mult mai atent realizate. Pe lângă apariţia secvenţelor cinematice amintite mai devreme, acestea sunt ceva mai liniare, dar şi mult mai spectaculoase. Preferatele mele rămân cele în care Brody este nevoit să găsească un pumnal străvechi, Far Cry 3 transformându-se într-un veritabil Uncharted (sau Indiana Jones, dacă sunteţi de modă veche) la persoana întâi pe parcursul acestor misiuni.

În ceea ce priveşte modurile de joc competitive, nu se poate spune că Far Cry 3 iese în evidenţă foarte mult, remarcându-se totuşi câteva mecanici de joc interesante (Battle Cry-urile), precum şi alegerile de sfârşit (poţi fie să execuţi adversarul învins la finalul unui meci, fie să-l cruţi). De asemenea, dacă hărţile puse la dispoziţie în pachetul iniţial nu sunt suficiente, Far Cry 3 include şi un puternic editor de niveluri, la fel de uşor de folosit precum cel din precedentul joc al seriei.
Campania cooperativă aduce la rândul său câteva ore bune de gameplay suplimentar, cu propria poveste, propriile personaje principale şi secvenţe cinematice.

Din punctul de vedere al graficii, Far Cry 3 se descurca impecabil, iar activarea tuturor optiunilor puse la dispozitie puteti obtine o adevarata experienta de joc. Cu toate acestea, atunci cand setarile sunt la maxim, chiar si pe un calculator performant, framerate-ul scade si aduce un minus experientei vizuale. Dezactivand cateva dintre optiuni puteti insa obtine performante maxime chiar si cu un sistem modest.

Per total, Far Cry 3 a reusit sa stearga trecutul intunecat al seriei, fiind poate cel mai bun shooter din ultima perioada.
Pro:                                                                                                              Contra:
+ grafica excelenta                                                                                     - multiplayer modest